zabawy

ZABAWA DLA DZIEC

1.Chusta klanza 

klanza

SPADOCHRON
Wszyscy jednocześnie podnoszą chustę wysoko do góry. Prowadzący odlicza: raz, dwa, na trzy wszyscy przebiegają pod chustą i chwytają jej brzeg po przeciwnej stronie.

MŁYNEK
Uczestnicy trzymają chustę za uchwyty, coraz szybciej biegają po obwodzie koła, podnosząc i opuszczając chustę. Można wydawać polecenia: w górę, w dół…

BILARD
Wersja 1
Grupa porusza chustą, na której znajduje się piłeczka. Ma ona wpaść do otworu na środku chusty. 
Wersja 2
Grupa toczy piłeczkę po obrębie chusty tak, aby nie spadła na zewnątrz ani do środka. Wersja 3
Wszyscy podrzucają piłeczkę na chuście jak najwyżej, uważając, aby nie spadła na zewnątrz. 
PACZKA
Wersja 1
Grupa wchodzi na chustę ( bez butów). Chwytając za brzegi „ pakuje” wszystkich do środka.
Wersja 2
Na chustę wchodzą 3 – 4 osoby. Pozostali zamykają „ paczkę”, a następnie przesuwają ją po podłodze. Osoby same muszą wydostać się ze środka.

Uwaga: W tej zabawie biorą udział tylko osoby chętne

 

2.Jaś

Uczestnicy zajmują miejsce w całym pokoju lub na słonecznej łące i zamykają oczka. Na polecenie prowadzącego zaczynają pomału spacerować. Prowadzący szepcze jednemu z uczestników do ucha, że jest on Jasiem. Jaś może otworzyć oczy i obserwować innych. Uczestnicy podczas spaceru spotykając kogoś, pytają, czy jest on Jasiem. Jeżeli pytany odpowie również tym pytaniem oznacza to, że nie jest Jasiem i obaj uczestnicy muszą szukać dalej. W przypadku, jeżeli nie otrzyma odpowiedzi na swoje pytanie oznacza to, że znalazł Jasia, ponieważ Jaś nie mówi. Podaje mu wtedy rękę i może otworzyć oczy. W ten sposób Jaś rozrasta się. Jeżeli powstanie w końcu wspólny Jaś możecie przerwać milczenie radosnym okrzykiem. Prowadzący powinien mieć otwarte oczy i pilnować bezpieczeństwa uczestników zabawy.

3.Posłuchaj, kto stuka!

Dzieci wyszukują najpierw na podwórku czy w lesie materiałów, dzięki którym będą mogły wytwarzać dźwięki. Mogą nimi być np. kamienie, patyczki, którymi będą uderzać jeden o drugi czy trawa, na której mogą wydmuchiwać piszczące dźwięki. Wszystkie dzieci chowają się wraz ze swoimi instrumentami. „Szukający" odlicza, po czym wyrusza na poszukiwanie.


Schowanie dzieci wystukują np. patyczkami dźwięki naprowadzające „szukającego” na swoją kryjówkę. W dobrze znanej nam grze chodzi o to, aby nie zostać znalezionym. W naszej grze chodzi o to by dzieci nauczyły się wykorzystywać zmysł słychu i umiejętność lokalizacji dźwięków, a przy tym świetnie się bawiły.

4.Zabawa jedzeniem - rzeźby z pianek

Czy Twoje dziecko też uwielbia słodkie pianki np jojo? Zaproponuj mu wykonanie z nich rzeźby. Poszczególne pianki możecie połączyć wykałaczkami, słomkami lub gdy dziecko jest młodsze paluszkami z sezamem. 

To świetna dekoracja stołu na dziecięce przyjęcie lub słodki upominek dla taty, który właśnie w salonie ogląda telewizję.

Rózne ciekawe gry i zabawy znajdziesz na stronie:

http://dladzieci.pl

http://www.dziecko.pl